ROZSUDEKVrchního soudu v Prazeze dne 28. 1. 2015Pokuta za porušení exkluzivity reklamy. Moderační právo soudusp. zn./č. j.:3 Cmo 279/2014-98Související legislativa ČR:§ 301 zákona č. 513/1991 Sb.§ 2051 zákona č. 89/2012 Sb.Publikováno v Sborník komentované judikatury (ročník 2015)Judikát byl komentován: Jirsa Jaromír, JUDr.Právní věta:Takzvaná exkluzivita je podstatou v závazkových vztazích týkajících se prodeje reklamy a její ztrátou logicky výrazně klesá účinnost reklamy, tudíž i její význam; proto nelze ve vztahu k přiměřenosti pokuty za porušení exkluzivity uvažovat o významu zajišťovaného závazku pouze s ohledem na výši plnění v penězích, ale je nutné zohlednit i jiné aspekty závazku v oblasti reklamního trhu. Z tohoto pohledu není smluvní pokuta za porušení exkluzivity reklamy ve výši dvojnásobku ceny plnění nepřiměřená.JUDr. Jaromír Jirsa
Tento dokument je pouze pro uživatele s aktivním předplatným
Pro získání předplatného kontaktujte klientské centrum
Co získate s předplatným?
- Více než 60.000 dokumentů
- Novinky a aktuality každý den
- Dotazy a odpovědi z praxe
- Uživatelské fórum
- S naším kalendářem vám nic neunikne